Rabobank Design Sprint

De Rabobank wil de gebruiker meer centraal stellen. Ook de interne gebruikers van de Sharepointomgeving. Die bleek wanneer hij technische ondersteuning zocht, met de bestaande zoekfunctionaliteit niet goed bediend te worden.
Om dit probleem goed te kunnen tackelen hebben we een reeks interviews georganiseerd met gebruikers waarbij werd ingezoomd op veelvoorkomende problemen. De achterliggende oorzaken van problemen konden zo in kaart worden gebracht.
Op basis van die feedback is een aantal problemen gedefinieerd waarmee we een Design Sprint zijn ingegaan. In 3 dagen tijd is het probleem geanalyseerd, zijn conceptoplossingen bedacht en uitgewerkt (Crazy 8, storyboarding), is een prototype gebouwd en zijn nieuwe interviewvragen opgesteld om de bedachte oplossingen te kunnen valideren (het ontwerp leende zich niet voor A/B testen).
De 4e dag, een week later, hebben we het concept getest. De meeste voorstellen bleken verbeteringen en onze aannames werden gevalideerd. Maar het voordeel van een Design Sprint is ook dat duidelijk wordt waar geen energie naartoe moet gaan: een idee voor filtering dat vooraf kansrijk leek maar totaal niet aansloot bij de behoefte; dat soort bevindingen zorgt ervoor dat dure ontwikkeluren niet worden opgestookt aan het uitwerken van technieken die niet aansluiten bij de gebruiker.

Rol: Lean coach | facilitator
Bedrijf: rabobank
Doel: verkorten product-markt fit nieuw intranet

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.