Uitdaging:
Boom uitgevers zocht naar een manier om hun uitspraaktrainer te verrijken met interactieve elementen. Naast de bestaande reeks toetsen, wilden ze eenvoudige games ontwikkelen waarmee cursisten hun kennis op een speelse manier konden testen en verbeteren.
Aanpak:
Er werd een set van vier games ontwikkeld, waaronder het spel “Motorrijder”. Dit spel demonstreert hoe educatief materiaal effectief kan worden geïntegreerd in een spelomgeving. “Motorrijder” richt zich specifiek op het testen van vaardigheden van NT2-studenten op het gebied van zins- en woordaccent. Om flexibiliteit te garanderen, is de lescontent eenvoudig aan te passen of uit te breiden door docenten of auteurs.
Impact:
Deze aanpak resulteerde in een veelzijdig en aanpasbaar leerplatform. De games sluiten naadloos aan bij het lesmateriaal, terwijl de mogelijkheid om illustraties en geluiden aan te passen zorgt voor een gepersonaliseerde leerervaring. Dit innovatieve concept verrijkt de lesmethode en maakt het leren van taal niet alleen effectiever, maar ook aantrekkelijker voor de studenten.
Het spelletje is samen met Studio Kromhout ontworpen en gemaakt door . De illustraties zijn gemaakt door Tyson Smith.