AD-OPTIMIZER

De technologie achter online en offline adverteren is zeer complex. Potentiële klanten kunnen overal zijn ‘altijd’ online en zitten overal – realtime bieden (RTB) is een sleutel om de klanten goed te kunnen bereiken.

Het ontwikkelde demand side platform (DSP) dat door Adscience is ontwikkeld heeft als doel om complexe procedures heel eenvoudig maken: een gebruiksvriendelijk, flexibel product  dat veel gebruiksgemak biedt en als primair doel heeft om het leven gemakkelijker te maken; De Ad-Optimizer maakt dat geen potentiële klant meer over het hoofd hoeft te worden gezien.

Daarnaast presteert het beter dan veel concurrerende producten.

Het slimme algoritme van deze optimalisatiesoftware bepaalt welke advertentie het meest zal opleveren. De advertentiemanager moet met name geïnformeerd worden; een heldere interface biedt duidelijk overzicht over complexe informatiestromen en maakt keues maken makkelijker.

Voor de realisatie van deze geavanceerde ad-optimalisatiesoftware ben ik gevraagd mee te denken over het productconcept en heb ik het interactieconcept en ontwikkelplan opgesteld en als product owner het realisatietraject gemanaged.

PRODUCT: OPTIMALISATIESOFTWARE VOOR ADVERTENTIEPLAATSINGEN
Rol: PRODUCT OWNER
Bedrijf: ORTEC | Adscience

Adscience

Adscience is een technologiebedrijf dat zich volledig richt op de geautomatiseerde optimalisatie van webadvertenties en overige content. Het algoritme van Adscience is in staat om zeer snel (met weinig impressies) te leren. Daarmee wordt veel geld bespaard. De plaatsing geschiedt in real time houdt rekening met veel factoren en is zeer gevoelig voor veranderingen in bezoekersgedrag. Met relevantere plaatsing tot gevolg.
Adscience is in 2016 overgenomen door Ortec.

Geef een antwoord