Uitdaging:
Malmberg wilde hun productontwikkelingstraject scherper en gerichter maken door een beter inzicht te krijgen in de werkelijke klantbehoefte. Het was essentieel om de meest relevante verbeteringen voor hun belangrijkste klantsegmenten te identificeren.
Aanpak:
Samen met Elma Wolschrijn van Raakt heb ik een aantal trajecten begeleid voor Malmberg. We hebben verschillende workshop methodes ingezet om in een paar sessies helder inzicht te krijgen in de klantbehoeften. Hierbij hebben we Personas en Customer Journeys uitgewerkt als belangrijke tools.
Impact:
Door onze aanpak kreeg Malmberg een duidelijk beeld van de meest relevante verbeteringen voor hun belangrijkste klantsegmenten. De uitgewerkte Personas en Customer Journeys dienden als constante referentiepunten tijdens het innovatieproces, waardoor beslissingen steeds konden worden getoetst aan de werkelijke klantbehoefte.
ROL: FACILITATOR
BEDRIJF: MALMBERG
DOEL: BEHOEFTE EINDGEBRUIKER BEGRIJPEN