Workshop ‘Innoveren vanuit klantperspectief’

U gaat een nieuw product ontwikkelen dat werkelijk onderscheidend is. Daarom wilt u begrijpen welke typen klanten er zijn, hoe hun dag verloopt en welke problemen ze momenteel ervaren rondom de te ontwikkelen product of dienst.

Wat komt aan bod?

In de workshop ‘Innoveren vanuit de klant’ duikt u in de wereld van uw doelgroep. U verzamelt en deelt kennis over de klant en legt de klantreis – de customer journey – vast. Welke stappen doorlopen klanten, welke touchpoints komen ze tegen? Wat ervaren ze daarbij? En wat zijn de knelpunten die ervoor zorgen dat de huidige oplossing niet of minder wordt gebruikt?

Resultaat

  • Inzicht in de knelpunten en kansen waarop het nieuwe product een antwoord gaat bieden.
  • Poster met uitgewerkte klantreis om aan de muur te hangen, als houvast tijdens het ontwikkelproces.
  • Een team dat denkt vanuit klantbehoeften

Workshop details

Voor wie?

Voor productontwikkelaars, productmanagers, marketeers, ontwerpers, architecten, enz.

Hoeveel deelnemers
Deze workshop kan incompany gegeven worden voor een team van 4 tot 16 man.

Tijdsbesteding:
2 tot 3 dagdelen