‘Mini Icons’ boek, uitgegeven door Pepin Press, Amsterdam, Paperback, (€ 7,50!)

One of the Twokids scanning the papers for quostes.

Back in the day… toen internet nog nieuw leek en werkelijk iedereen vanuit zijn garage een brilliant idee tot een miljoenenimperium leek te kunnen uitbouwen was ieder gevestigd bedrijf bang voor de infamous Two Kids In A Garage.

En zonder verwaand te willen klinken: Die two kids in a garage, dat waren mijn broer en ik.

True story!

Ooit had mijn broer een heftige crush op Palmpilots, die erin resulteerde dat hij dagen en nachten kleine 8×8 pixelige zwart wit icoontjes voor zijn agenda-applicatie ging maken. Toen die plots populair bleken op een downloadsite, liet de andere broer, ik, het idee geboren worden om de icoontjes in sets aan te bieden, geordend rond logisch thema’s, en die tegen betaling te laten downloaden.

Een tijd lang hebben we zo op eigen initiatief en op aanvraag icoontjes voor allerlei soorten afspraken, hobbies, huiselijke activiteiten, Franklin Covey planningsprogramma’s, en wat al niet ontworpen. Vanuit een spreekwoordelijke garage., maar feitelijk in nachtelijk uurtjes of als ontspanning in de trein van en naar werk. Onder de naam twokidsinagarage.

We werden zo populair, dat eind jaren negentig en begin deze eeuw onze icoontjes de de facto standaard werden voor agendaprogramma’s voor de PalmPilot. Op het toen nog bescheiden internet waren de sets zo populair dat er in enkele jaren meer dan 100.0000 keer gedownload.
We werden gevraagd om ook mini-lettertypes te ontwerpen, en er werd een boek uitgegeven met onze icoontjes. mensen herkende ons op straat, vroegen handtekening, we droegen hippe kleding, we werden bekend, berucht, er waren groupies, er was drank, talkshows, David Letterman.

Ok, misschien geen talkshows,
of drank en vrouwen: Jongens waren we, maar aardige jongens!

En het is gezien, want jij bent nu hier, Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven!

Voor even dan.

 

Quotes over ons

11 AUGUST 2020 / Andrew Tanner-Smith / The hidden stumbling block for corporate-startup deals: procurement

I worked with the relevant sourcing managers to find out how we could partner with suppliers who might be start-ups, one-man bands with fresh engineering ideas, maybe even two kids in a garage.

August 6, 2019 / robert-murray.com

As part of your strategic renewal cycle every year, I recommend that you form a team of people with the sole purpose of scheming various scenarios on how the company can be ‘killed’ by two kids in a garage …

May 27 2009 / siliconangle.com / Two Kids in a Garage Invalidate Varney’s Concerns

Given the rapid pace of technological development and the rising power of the unending myriad of social tools in the hands of the general public, the recurring adage about “two kids in a garage” comes to mind.

Jan. 12, 2001 / Gary Winston / the head of NURV / louisville scene

“Two kids in a garage can put me out of business,”

December 19 2000,Jonathan / Rosenberg / chief scientist / dynamicsoft Inc, Ubiquity

“We believe it is not going to be the big common providers or carriers. Rather, it’s going to be two kids in a garage in Wisconsin that are going to figure it out.”

July 20, 2000 /Christo Cotsakos / the CEO of E*TRADE Krispy Kremed

‘The real problem has been succinctly put by Christo Cotsakos, the CEO ofE*TRADE. “You have to watch your traditional competitors,” he said, “but the one thing you fear the most is the two kids in a garage.”‘

June 19, 2000 / Philip Evans / senior vice president of Boston Consulting Group / wired

‘”Companies that insist on holding the definition of their business close to what it’s always been will be destined to see their business replaced by two kids in a garage,” predicted conference speaker Philip Evans, senior vice president of Boston Consulting Group.’

September 16, 1999 / David Lidsky / PC Magazine zdnet

David Lidsky, PC Magazine:”You often can’t tell the difference between the site of a billion-dollar megalith and that of the proverbial two kids in a garage.”

July 07, 1999, David Johnson, director of strategic

marketing OpenConnect / Computer Business Review

‘”With the growth of ecommerce, businesses that have been established for hundreds of years are running scared of two kids in a garage,” says David Johnson, director of strategic marketing at OpenConnect, a supplier of enterprise application integration (EAI) software.’

June 12, 1999 / athena online

‘Christos Cotsakos, Chairman and CEO of E*Trade, points out something more and more businesses fear: “Two kids in a garage-that’s who we’re most worried about.”‘